onsdag 11. august 2010

HER BOR VI I DAG.

Haga heter bruket. Det er 80 mål stort og av dette er ca 60 mål dyrket.
Haga ble fradelt fra Dystvold i 1910 og solgt til Kristian Engen 1913. De første husene ble bygget i perioden fra 1915 til 1918.
Min mor og far kjøpte stedet i  1948.
Eiendommen Enger ble kjøpt som tilleggsjord i 1968.
Jeg bodde i vokterboligen på Åker til jeg var 2 år, etter dette har jeg bodd her hele tiden.
Vi var 4 søsken, Eva (Hagemann), meg, Marit (Høilund) og Erik Arne.
Jeg tok over gården i 1973. I 1983 giftet jeg med Eva Rasmusstuen. Vi har dattera Karen Eline.
Hilde, Gard og Ninja bodde i fosterhjem hos oss i mange år.
Fra desember 2010 flytter Karen Eline og Dag hit med barna Karoline, Karl Peder og Isabell.
Da er forhåpentlig vårt nye hus ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar